Platforma CONSORG BI Studio zawiera pakiet komponentów (narzędzi) wykorzystywanych do budowy aplikacji analitycznych klasy Business Intelligence.
Oferowany pakiet narzędzi pozwala jego użytkownikom na samodzielną rozbudowę zakupionych rozwiązań, jak i na tworzenie własnych aplikacji.
Pakiet CONSORG BI Studio kierowany jest do:

pracowników działów IT, wykorzystujących narzędzia pakietu do szybkiej budowy rozwiązań dedykowanych konkretnym użytkownikom

analityków biznesowych wykorzystujących aplikacje dla potrzeb przygotowania wizualnej prezentacji informacji zarządczej

menadżerów najwyższego szczebla zarządzania przedsiębiorstwem korzystających z interaktywnych raportów prezentowanych w technologii portalowej
Zalety CONSORG BI Studio
Z czego składa się pakiet CONSORG BI Studio?
Zawiera pakiet komponentów wspierających procesy zasilania i przetwarzania danych:
- Certyfikowane konektory do popularnych systemów ERP – konektory, będące na wyposażeniu pakietu CONSORG BI Studio, umożliwiają szybki dostęp do danych źródłowych przechowywanych w bazach danych systemów ERP. Dzięki temu proces ETL (zasilania hurtowni danych) może być skrócony do niezbędnego minimum. Konektory posiadają certyfikaty bezpieczeństwa wystawione przez dostawców systemów ERP.
- Uniwersalny integrator i konwerter danych – integrator jest uniwersalnym narzędziem pozwalającym na elastyczne łączenie (mapowanie) struktur danych w układzie analitycznym z danymi zasilanymi z systemów źródłowych (np. tablic systemów ERP).
- Komponent odpowiedzialny za rozliczenia – Komponent służący do projektowania rozliczeń (najczęściej kosztów) dla danych planistycznych oraz danych zasilanych z systemów transakcyjnych (wykonanie).
- Edytor danych (metadanych).
- Komponent umożliwiający procesowanie kostek na żądanie przez użytkownika końcowego.
Komponent obejmuje:
- zaawansowaną funkcjonalnie wizualną przeglądarkę wielowymiarowych baz danych OLAP,
- edytor zapytań MDX wraz z narzędziami do budowy aplikacji,
- wyspecjalizowane moduły grafiki prezentacyjnej,
- obiekty pozwalające na definiowanie parametryzowanych raportów.
Wyjściem do raportowania danych jest tworzenie tzw. zapytań MDX poprzez wbudowaną przeglądarkę kostek OLAP. Aplikacja umożliwia tworzenie:
- analiz raportów dynamicznych jak i statycznych;
- graficznych interpretacji danych;
- zawansowanych pulpitów łączących tabele danych i wykresy;
- mechanizmów automatycznego generowania danych do skoroszytów Excel.
Uprawnienia do struktur hurtowni danych konfigurowane są na poziomie ról OLAP. Użytkownicy widzą tylko te dane, do których zostanie im udzielony dostęp – od obszarów najbardziej ogólnych, takich jak kostki, aż do szczegółów, takich jak najniższe elementy wymiarów.
deskStudio to standardowa aplikacja kliencka, uruchamiana lokalnie, dlatego wymagana jest jej instalacja na stanowisku użytkownika lub komputerze, do którego dostęp uzyskiwany jest za pomocą pulpitu dostępowego.
Komponent pozwalający na budowę aplikacji symulacyjnych i budżetowanie. Pozwala na dwustronną komunikację pomiędzy arkuszami Microsoft Excel a hurtownią danych, służący do raportowania oraz wprowadzania danych poprzez mechanizm zapisu zwrotnego (tzw. writeback).
xlStudio służy do tworzenia raportów i formularzy budżetowych w arkuszach kalkulacyjnych w oparciu o zapytania MDX (oraz inne obiekty) utworzone w repozytorium aplikacji deskStudio, przy zachowaniu pełnej funkcjonalności środowiska Microsoft Excel (formaty, formuły, funkcje, wykresy etc.).
Rozwiązanie doskonale nadaje się do tworzenia modeli symulacyjnych umożliwiając import danych, swobodne modelowanie wykorzystujące cały potencjał MS Excel a następnie zapis danych i dalszą ich publikację z użyciem wielowymiarowych struktur OLAP.
xlStudio umożliwia pracę w trzech trybach:
- odczytu danych,
- odczytu i zapisu danych
- pełnego dostępu wraz z projektowaniem arkuszy.
Aplikacja została stworzona z myślą o kierownikach wydziałów i innych uczestnikach procesu budżetowania, odpowiedzialnych za wprowadzanie danych do poszczególnych budżetów oraz kontrolę realizacji przydzielonych budżetów.
Komponent typu dashboard, zrealizowany w technologii webowej, pracujący na wielowymiarowym modelu danych. Aplikacja służąca do analizowania zawartości hurtowni danych z poziomu przeglądarki internetowej. Dostęp do funkcjonalności uzyskiwany jest poprzez przeglądarkę Microsoft Internet Explorer.
Narzędzie pozwala na samodzielne tworzenie przez użytkowników raportów wizualnych w postaci interaktywnych tabel, wykresów, KPI, itp. Raporty te są pełni skalowalne i parametryzowalne zarówno dla pojedynczych użytkowników jak i grup odbiorców. Tworzenie pulpitów analitycznych w webStudio, zawierających raporty z danymi, opiera się o repozytorium zapytań MDX (oraz innych obiektów) wyeksportowane z poziomu deskStudio przez uprawnionych do tej czynności użytkowników.
Aplikacja webStudio korzysta z uprawnień konfigurowanych na OLAP oraz z własnego panelu administracyjnego (do zarządzania grupami użytkowników tworzących i przeglądających pulpity WWW). Umożliwia to pełne dostosowanie dostępności danych (na kostkach, wymiarach, elementach wymiarów) dla użytkowników webowych.
Uniwersalne narzędzie do projektowania i nadzorowania grupowej pracy użytkowników (workflow).
flowStudio pozwala na automatyzację procesów biznesowych w firmie poprzez graficzne przedstawienie pracy osób na poszczególnych etapach. W sposób elastyczny i ergonomiczny metodą „przeciągnij i upuść” użytkownik może planować i projektować gotowe systemy przepływu informacji z uwzględnieniem ról poszczególnych pracowników w całości procesu oraz określeniem stanów pośrednich.
flowStudio pozwala na projektowanie i planowanie różnorodnych procesów takich, jak np. ewidencja czasu pracy, ewidencja budżetów, harmonogramy itp. Narzędzie jest zintegrowane z firmową pocztą mailową, dzięki czemu możliwe jest informowanie użytkowników procesu o zadaniach i ich statusie za pośrednictwem korespondencji mailowej.
Aplikacja wyróżnia 3 typy użytkowników:
- Administrator – przy pomocy „monitora” śledzi wiele procesów w jednym czasie. Widzi na jakim etapie są poszczególne procesy, obserwuje etapy danego procesu na diagramie oraz ma do dyspozycji moduł ikon ostrzegawczych informujących o tym czy dany proces jest uruchomiony, uśpiony, błędny lub w ogóle nieuruchomiony.
- Projektant – ma do dyspozycji edytor graficzny pozwalający na tworzenie schematów nowych procesów. Tworzone schematy są wersjonowane i mogą być wykorzystywane w przyszłości jako baza dla nowych procesów. W ramach schematu możliwe jest wykorzystanie różnorodnych typów zadań biznesowych, począwszy od tych wykonywanych samodzielnie przez użytkowników jak i automatycznych, wykonywanych przez systemy informatyczne. Projektant swobodnie definiuje sposób przepływu informacji (warunkowy, sekwencyjny, równoległy, itp.) oraz wyznaczać osoby odpowiedzialne za zadanie, nadzorujące te zadania oraz ustala procesy walidujące poprawność wykonania zadania.
- Uczestnik procesu – pracownicy odpowiedzialni za poszczególne etapy zadania.
Narzędzie wordStudio jest programem rozszerzającym możliwości aplikacji Microsoft Word.
Funkcje aplikacji wordStudio:
- Zautomatyzowanie pracy przy tworzeniu powtarzających się publikacji, wykorzystujących różnorodne źródła danych.
- Oznaczenie w dokumentach Word fragmentów zależnych od zewnętrznych źródeł danych, które powinny być aktualizowane na żądanie użytkownika.
- Możliwość aktualizacji następujących kategorii pól: fragmenty tekstu, fragmenty tabeli, całe tabele i wykresy. Aktualizowanie wartości zmienia jedynie teksty nie zmieniając formatu dokumentu.
- Łatwe zarządzanie wstawianymi polami oraz umożliwianie ich reedycji.
W zależności od wersji komponentu, źródłem danych mogą być:
- skoroszyty Excel,
- zapytania SQL,
- obiekty analityczne pochodzące z Centralnego Repozytorium Obiektów Analitycznych platformy CONSORG BI Studio.
Dostępne wersje wordStudio:
- wordStudio for Excel, umożliwia podłączanie jako źródła danych tylko i wyłącznie dyskowych plików w formacie Excel.
- wordStudio for SQL, rozszerza wersję Excelową o możliwość używania jako źródła danych zapytań SQL do bazy danych z wykorzystaniem dostawców danych typu OLEDB.
- wordStudio, pełna wersja umożliwiająca dodatkowo wykorzystanie obiektów platformy analitycznej BI Studio, dostępnych poprzez scentralizowane repozytorium obiektów, w oparciu o sieciowy model usługowy (bez konieczności przechowywania plików źródłowych na dyskach użytkownika).
docStudio to uniwersalne narzędzie umożliwiające kompleksową obsługę dowolnych typów dokumentów: formularzy, zamówień, faktur, umów, ofert, zleceń itp. Aplikacja pozwala na ujęcie i powiązanie ze sobą wszelkich dokumentów wchodzących w skład procesów biznesowych w przedsiębiorstwie.
Uniwersalność docStudio pozwala na obsługę zarówno standardowych procesów w firmie (np. obsługa delegacji, planowanie produkcji, ewidencja czasu pracy, księgowość) jak i wdrażanie złożonych rozwiązań biznesowych (budżetowanie i controlling, konsolidacja, zarządzanie projektami, nadzór właścicielski).
Cechy docStudio:
- DOSTĘPNOŚĆ – aplikacja jest w pełni webowa
- ELASTYCZNOŚĆ – wykorzystuje bazy danych MS SQL Server (komercyjne) albo PostgreSQL (open source)
- PERSONALIZACJA – pozwala na personalizację (grafika, układ) oraz posiada możliwość rozszerzenia zestawu funkcjonalności na potrzeby klienta
- BEZPIECZEŃSTWO – aplikacja jest ściśle zintegrowana z systemem uprawnień, co pozwala na pełną kontrolę dostępu do poszczególnych zasobów system zarówno na poziomie typów dokumentów, pojedynczych dokumentów, jaki i wybranych pól i załączników dokumentu
- INTUICYJNOŚĆ – łatwość korzystania z aplikacji pozwala użytkownikom na samodzielność, bez ingerencji działu informatycznego
- OTWARTOŚĆ – umożliwia pobieranie słowników z innych systemów np.: magazynowych oraz uzupełnienie dokumentów zaimportowanych z innych systemów (np.: dodatkowe parametry dla faktur sprzedaży, rejestr czasu pracy)
- WYSOKI ZWROT INWESTYCJI – pozwala na szybkie efekty przy niewielkich nakładach
Funkcjonalności docStudio:
- tworzenie dokumentów i formularzy różnego typu
- zbieranie, przetwarzanie i przechowywanie danych oraz dokumentów
- udostępnianie i dzielenie się zawartością
- rozszerzanie o nowe moduły
Więcej informacji w prezentacji
Moduł xbrlStudio to narzędzie do generowania raportów finansowych w formacie Inline XBRL zgodnych z najnowszymi wymogami ESEF i KNF. Spełnia podstawowe założenie ESEF, czyli ideę ustrukturyzowanego raportowania, umożliwiając łatwe porównywanie sprawozdań finansowych bez konieczności czasochłonnego ujednolicania pojęć i definicji znajdujących się w raportach przygotowanych przez jednostki.
Cechy aplikacji:
- Integruje się z aplikacją Microsoft Office Word pozwalając na przyjazny i znany użytkownikowi sposób przygotowania strony wizualnej raportów.
- Zawiera autorski, dedykowany interfejs graficzny służący do intuicyjnego i elastycznego mapowania pozycji źródłowych sprawozdania do pozycji taksonomii.
- Dzięki wbudowanym, zaawansowanym algorytmom możliwe jest generowanie sugestii mapowań, co w znaczący sposób upraszcza pracę użytkownika i skraca czas przygotowania raportu. W razie potrzeby możliwe jest rozszerzanie taksonomii o własne elementy.
- Wynik walidacji przesłanego raportu został oceniony przez KNF jako zgodny z regułami walidacyjnymi ESEF.
Przyjęta koncepcja pracy z systemem (m.in. funkcjonalność szybkiego umieszczania całych otagowanych tabel) w znacznej mierze eliminuje konieczność żmudnego tagowania pojedynczych wartości sprawozdania. Oprócz mapowania wartości, dostępna jest funkcjonalność tagowania części opisowych raportu. Raz otagowane szablony oraz mapowania taksonomii mogą być używane w kolejnych okresach, modyfikowane i rozszerzane.
xbrlStudio jest integralną częścią systemu CONSORG Dominium CPM, dzięki czemu proces konsolidacji i raportowania jest efektywniejszy. Natomiast konstrukcja rozwiązania umożliwia wykorzystanie aplikacji niezależnie od rozwiązania CONSORG Dominium CPM. W takim przypadku wykorzystuje ona dane pochodzące z systemów informatycznych klienta np. z systemu finansowo księgowego lub plików Excel czy też innych baz danych.
Rozwiązania działające w oparciu o system CONSORG BI
Studio
Ich celem jest wsparcie procesów podejmowania decyzji biznesowych w firmie.